Levering

  • Vi leverer til hele Norge.

    Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. I sentrale strøk er normal leveringstid er 3-6 virkedager fra bekreftet ordre for lagervarer . For levering i distriktene må det påregnes noen ekstra transportdager. For bestillingsvarer er det normalt lengre leveringstid. Dette underrettes det om i hvert enkelt tilfelle. Leveringstid som er oppgitt i nettbutikken, er ment som veiledende. Ta kontakt med kundeservice ved spørsmål.

    Finja AS står ikke under noen omstendigheter økonomisk ansvarlig for forhold eller konsekvenser, som skyldes forsinkelser utenfor vår kontroll.

    Levering til øyer og hyttetomter

    Ved levering til øyer og hyttetomter uten bro/veiforbindelse avtales leveringen spesielt med tanke på pris, leveringstidspunkt og transportmetode. Vi leverer da til en fast adresse på fastlandet. Kunden må da ta imot leveringen på fastlandet og deretter selv besørge videretransport. Vennligst oppgi om du ønsker levering til øy allerede ved bestillingstidspunktet da visse varer krever spesialemballasje. Dette kan vi hjelpe til med, normalt mot et kostnadstillegg.

    Endring av leveringsadresse

    Når varen er bestilt går det ikke å endre leveringsadressen. Det er derfor viktig at du før ordren plasseres og godkjennes, sørger for at leveringsadressen er helt korrekt.

    Leveringsmottak

    På grunn av nylige terrorhendelser har fraktselskaper nå ikke lov til å losse varer uten påtegning fra mottakeren. Fraktselskapet kontakter mottaker på telefon før levering. Leveransen utføres av eksterne fraktselskap på hverdager og sjåføren ringer deg opp innen leveransen. Vennligst noter at samtalen kan komme fra et svensk telefonnumer +46.

    Leveringsforhold

    Levering skjer med en lastebil utstyrt med løftelem. Varene leveres inntil to meter fra lastebilen om ikke annet er avtalt. Plassen der varene skal leveres må være hard nok til at det er mulig for en jekketralle å losse av. Det må være kjørbar vei for lastebilen helt frem til avtalt leveringssted. OBS! I tilfeller der fraktselskapet ikke kan ferdes på veibanen som kreves for å komme frem til gate- eller tomtegrensen eller ikke klarer å snu med det nødvendige transportmidlet, må kunden ordne videre transport fra stedet der fraktselskapet kan forlate bestillingen og ekstra kostnader står kunden for. Vegens bredde skal være 4 meter med tilstrekkelig bæreevne for levering med lastebil inntil 18 meter lang. Hvis du er usikker på fremkommeligheten til leveringsadressen, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice før du bestiller for mer informasjon.

    Hvis du ikke har informert oss om det, og transporten må returnere, blir du belastet de ekstra transportkostnadene. Finja AS har alltid rett til å avbryte en bestilling der levering ikke er mulig på grunn av ufremkommelig vei til valgt leveringsadresse.

    Inspisere leveransen

    Forhold på leveringsstedet kan påvirke hvor vi setter varene. Dette gjelder særlig ved heising i høyden hvor trær, bygninger og ledninger eller værforhold kan hindre avtalt løft. Det er alltid sjåføren som bestemmer hvor varene plasseres.

    Varene leveres på bakkenivå på nærmeste kjørbare vei til leveringsadressen. Kunden må inspisere leveransen ved levering, og anmerke eventuelle synlige transportskader direkte på følgeseddel og deretter kontakt kundeservice.

    Leveranser utføres ved hjelp av eksterne fraktselskaper og på hverdager og sjåføren ringer opp innen leveranse. Vennligst noter at samtalen kan komme fra et svensk telefonnummer +46.

    Fraktselskapet tar kontakt med mottakeren via sms eller telefonsamtale for å informere om leveringsdag og det aktuelle tidsintervallet mottaker må være tilgjengelige for mottak av levering.

    Ikke mulig å levere

    Hvis Finja ikke kan levere på grunn av hindringer hos deg som kunde, eller at det ikke er mulig å nå deg via telefon / tekstmelding, returneres leveransen til terminalen. De vil da kontakte deg for å avtale en ny leveringstjeneste eller henting på terminalen. Ekstra kostnad som tilkommer belastes kunden. Hvis forsendelsen ikke har vært i stand til å bli levert innen 3 dager etter første forsøk, vil en terminalkostnad per dag legges til leveransen er fullført. Etter 15 dager returneres forsendelsen til Finja AS.