Kjærlighet til materialet og fokus på bærekraft i Finjas nye visuelle uttrykk
Publisert 14.02.2023
Finja produserer produkter som gir et trygt og stabilt hjem som varer lenge, med bærekraft og fremtiden i fokus. Dette ønsker selskapet nå å reflektere i et nytt visuelt uttrykk.
Finja er en svensk familiebedrift hvis reise startet med et anskaffet grustak i 1957 og er i dag et av landets ledende selskaper innen betongindustrien. Selskapet tar nå et nytt steg i sitt visuelle uttrykk for å reflektere sine verdier og produkter. Finjas motto «Vi vil, vi kan, vi tør» står for engasjement, kompetanse og mot til å gå egne veier.
Gjennom det nye visuelle uttrykket ønsker selskapet å fremheve sin kjærlighet til materialet og sin tro på en bærekraftig fremtid. Finja ønsker å bygge trygge og holdbare hjem som varer i generasjoner.
Det nye merkekonseptet går hånd i hånd med prisen for Årets sterkeste merkevare på Betonggala i Stockholm i november 2022. Juryens begrunnelse for nominasjonen lyder da som følger:
«Det svenske familieselskapet Finja går fremtiden i møte med nye produkter og moderne produksjonsanlegg uten å gi avkall på sin historie. Med moderne verdier og stort engasjement driver de utviklingen – og bransjen – fremover, noe som gjør dem til en gitt kandidat til Årets merkevare.»
Merkekonseptet kan sees i Finjas nye film. Les mer om vårt bærekraftsarbeid og se filmen på vår nettside.